Monday 16 January 2012

Full rulle igen!

Godafton ömma bloggläsare.

Det första jag vill förmedla är att jag tänker på vilka människor som faktiskt läser min blogg. Jag tänker på många av mina vänner och bekanta, förmodligen för många, sitta framför datorskärmen läsandes min blogg. Om du läser detta är du uppenbarligen en av de trogna - en av de som jag hade rätt (eller fel?) om. Tack!

Det andra jag vill förmedla är att det är otroligt kul när saker går som man tänkt sig, vare sig om man gömmer sig bakom någonting och lyckas skrämma livet ur sin kompis eller en Mobile Learning workshop som man jobbat på i flera månader. Framför mig nu sitter det elva extatiska lärare med mobiler i hand, och har hur kul som helst. En av dem råkade just skicka en bild till min dator via bluetooth - och jag tänker låta den tala för sig själv:


I vårt (Mitt, Jonathans och Thabang) brainstormande har vi insett att det bästa vi kan göra för den här skolan är att få lärarna engagerade, intresserade och fullständigt galna i Mobile Learning. Visst, vi kan göra jättestor skillnad för ett gäng elever fram tills Juni - men dessa lärare kan göra skillnad för tusentals av skolans elever i år framöver. Hela syftet med de resterande fyra månaderna är att få lärarna helt självständiga ifrån oss. När (om :s) vi lyckas med det, då har vi gjort riktig, lånvarig och hållbar skillnad.

Mer kommer sen! Det är kul att blogga igen. För er som inte är medvetna än - att ta ut visdomständer är hur kul som helst. Ben & Jerry's får en helt ny dimension av smaker..

/Jonas
 

1 comment: