Saturday 19 November 2011

Ny hemsida och fortsatt förberedelse!

Hej igen kära bloggläsare!

Nu har det inte blivit något bloggpost på 7 dagar igen! Jag tror att det kanske är bäst så. Just nu händer det inte tillräckligt mycket blogg-tastiska saker för att jag känner att jag med enkelhet lägger upp flera inlägg i veckan. Jag skulle kunna skriva kortare inlägg med mindre interessanta saker så som de små vansinniga eller kul sakerna som händer i vardagen,men jag känner att Facebook täcker det rätt bra, och att guldkornen uppstår mer klart i slutet av veckan...

Det känns som att de som läser min blogg nu har blivit en lojal skara människor.. Speciellt min mor & far som läser min blogg 20 minuter efter jag lägger upp en ny post - även om jag inte annonserar den på något sätt! Har ni inga jobb att göra?!

Skämt åsido - åter till the happenings of Mafikeng.

För det första har det varit en väldigt slö vecka. Vi har jobbat 07.00-12.30 Mån/Ons/Fre, och varit på internet caféet och jagat filmer, dikter, frågor, analyser m.m till telefonerna. Förberedelserna inför nästa termin är i full gång.. Nu har vi fixat alla dikter som Årskurs 12 ska arbeta med nästa år till telefonerna, vi har laddat över 20 matte-filmer - och har ett tiotal powerpoints i geografi.. Alla dessa saker tror vi kommer vara till jättestor hjälp för eleverna nästa termin. Det är första gången de på riktigt kunnat plugga hemma med material som de inte skrivit ner själva - vilket förhoppningsvist är banbrytande!

I mer ointeressanta nyheter har jag klippt håret, och jag har inte haft så här kort hår på tio år!


Killen med det tveksamma leendet är den Jonas you all love and know.

Min ömma moder ändrade drastiskt min filosofi gällande hårlängd efter den stora, spektakulära och sinnessjuka snaggningskatastrofen 2001. Sedan dess har jag mer varit såhär (och ursäkta mig för den slumpmässigt inlagda låten mitt i bloggposten - det borde nästan vara reglementsvidrigt!):



She asks me why, I'm just a hairy guy
I'm hairy noon and night, hair that's a fright
I'm hairy high and low, don't ask me why, don't know
It's not for lack of bread, like the Greatful Dead, darlin'

Give me a head with hair, long beautiful hair
Shining, gleaming, streaming, flaxen, waxen
Give me down to there, hair, shoulder length or longer
Here baby, there, momma, everywhere, daddy, daddy

Hair, flow it, show it
Long as God can grow, my hair

Let it fly in the breeze and get caught in the trees
Give a home to the fleas, in my hair
A home for fleas, a hive for the buzzing bees
A nest for birds, there ain't no words
For the beauty, splendor, the wonder of my hair

Flow it, show it
Long as God can grow, my hair


Åter till saken. Jag tänkte avsluta detta blogginlägg med en länk till hemsidan vi håller på att göra åt Mogakolodi, vår skola. Vi vill egentligen att någon på skolan ska driva den - men tills vidare blir det vi! Den är fortfarande lite knackig, men det är inget som inte tiden kan lösa!

http://www.mogakolodimasibi.org/ (Uppdaterade saker som vi gjort finns på Latest News samt Media!)


Det var nog det.. Det känns allmänt ganska bra här i Mafikeng. Det känns fortfarande lite overkligt och konstigt, men om två veckor så åker jag till Kapstaden och återförenas med den förtjusande Agnes Török, och om ungefär en månad så åker min familj som kan kategoriseras ordet med separationsångest (förutom min bror, han kan spela Skyrim istället) ner och hälsar på mig i två veckor! Sweet.

Just det - jag har lyckats bryta två av fundamentala värderingar och regler som jag levt efter i flera år nu. Strax efter jag kom ner till Sydafrika såg jag på en hel säsong Glee med Agnes, och nu har jag sett en hel säsong True Blood på 24 timmar.. Två saker som jag svurit att aldrig se på. Men vad fan! Man lever bara en gång. Man måste vara radikal och F the system och så vidare!

Peace out <3
/Jonas

5 comments:

  1. 20 minuter är lång tid käre son!

    ReplyDelete
  2. Nio minuter - i rest my case.

    ReplyDelete
  3. Var är nästa bloggpost? HAr håret vuxit ut? Hur mår tänderna? När åker ni till Kapstaden? Hur mår du? Alla dessa frågor...

    ReplyDelete
  4. Tack så mycket Johanna :> Och mor - nästa schemalagda bloggpost är imorgon. Dock så tänker jag vänta tills måndag! Om det är okej med mänskligheten :)

    ReplyDelete