Saturday 12 November 2011

Stiltje

Godmorgon kära bloggläsare.

Nu är det över en vecka sen jag sist skrev, aga och moraliska värderingar stog på agendan då.

Nu har jag har vi hamnat i ett stiltje, en händelöshet..

The Department of Education skulle ha kommit till skolan för snart två veckor sen - vi har inte hört någonting från dem sedan de verkade vara helt galna av intresse på torsdagen för 3 veckor tidigare. Hela vårat arbete just nu cirkulerar kring nästa termin, för att alla eleverna och lärare är upptagna med slutprov. Det finns inte jättemycket att göra på dagarna - och ibland känns det som man inte gör någonting!

På den goda sidan så tog det nästan tre månader i Sydafrika innan jag för första gången känner att jag har för lite att göra - och det kan man alltid göra någonting åt! Biblioteket går otroligt bra, just nu har vi över 30 böcker utlånade och eleverna och lärarna verkar jättepositiva till biblioteket.

Rektorn har naturligtvis inte slutat aga barnen, men både jag och Jonathan behandlar eleverna med en respekt som jag tror att de inte får från någon annan på skolan. Kanske skämmer vi bort dem, kanske börjar de tro att de kan göra vad de vill med oss - men då får de kanske för första gången uppleva att någon på skolan förlorat respekten för dem.. The future will tell!

Det finns så mycket skillnad man vill göra här nere, och allt verkar ganska abstrakt just nu - men jag tror att det kan bli hur bra som helst nästa termin.

In other news så har min tandvärk tilltagit, min nedre vänstra visdomstand har inflammerat hela vänster käke gör nu skit ont. Kl 10.15 den 7:e December ska jag träffa Dr. Singh om att ta ut (minst) två stycken visdomständer - fest! Jag får knappra piller tills dess..

Hoppas allt är bra med alla hemma, jag kommer hem om 6 och en halv månad och då blir det åka av! Tills dess får ni fortsätta att uppdatera mig med allt ni håller på med och allt kul som händer i Sverige :) Typ snö och sånt ;D

/J

1 comment:

  1. Tandvärken måste vi fixa - kan du skypa? Eller kan vi ringa?

    ReplyDelete