Sunday 23 October 2011

Kapstaden and back

Hej kära bloggläsare...

Eftersom jag fortfarande är bloggnovis har jag helt missat att meddela världen om att jag skulle åka till Kapstaden och träffa min älskade flickvän, hennes moder samt min moder... Jag åkte förra måndagen, och komm tillbaka precis nu.

Det har varit en underbar vecka. Vi har skrattat, diskuterat, pratat, uppfunnit nya ord - helt enkelt haft otroligt kul. Jag har dessutom fått prata med någon helt utomstående om alla problem och funderingar jag haft kring skolan, organisationen och livet - vilket har varit helt otroligt...

Jag tror faktiskt att det här kan bli skitbra. Jag i Sydafrika alltså. Jag har fått en helt otrolig chans att faktiskt göra verklig skillnad för en hel skola och en hel organisation på ett sätt jag aldrig haft chansen att göra förut. Känns som att jag verkligen vill ta reda på den chansen - och göra någonting otroligt bra av det..

Tack så otroligt mycket kära Mamma, Carina och Agnes för att ni finns och att ni hjälper mig bearbeta verkligheten! Ni är naturligtvis inte de enda som gör det - men under den här veckan har ni varit helt otroliga!

More news to come! Sov gott tills nästa gång!
/J

1 comment:

  1. Är så glad över att vi åkte ner och bevisade att man visst kan göra weekendresor till Kapstaden. Dina tankar redde du ju ut själv, bara Carina ställde frågorna. För övrigt tycker även jag att det var jättekul, vilken helg! Och vilka bra ord!

    ReplyDelete